نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

خلع ید از ۵۷۹ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۷۲۱۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
خلع ید از ۵۷۹ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی
در ۷ ماه نخست امسال در استان تعداد ۲۱۵ فقره پرونده به مساحت ۵۷۹ هکتار از اراضی ملی خلع ید و اعاده به وضع سابق شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ احداث باغ ویلا، تخریب منابع طبیعی و ساختمان سازی، تصرف حریم رودخانه‌ها و تغییر کاربری، بخشی از مدل‌های گوناگون تصرف اراضی ملی در کشور است. دست و پنجه نرم کردن خراسان رضوی با این معضل نیز همواره در پرونده تاریخ محیط زیست و منابع طبیعی استان به ثبت رسیده است و گواه این ادعا نیز تشکیل ۶۷۶ پرونده تخلف با مساحتی حدود ۱۵۳۰ هکتار در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی در ۷ ماه نخست امسال در خراسان رضوی است.

در این باره فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در ۷ ماه نخست امسال در استان تعداد ۲۱۵ فقره پرونده به مساحت ۵۷۹ هکتار از اراضی ملی خلع ید و اعاده به وضع سابق شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

تشکیل ۶۷۶ پرونده تخلف در‌سال‌۱۴۰۰

سرهنگ احمد روحی افزود: در ۷ ماه نخست امسال تعداد ۶۷۶ پرونده درباره تخریب و تصرف اراضی ملی در استان تشکیل شده که به موجب آن در حقیقت برای مساحتی بالغ بر ۱۵۳۰ هکتار پرونده تخلف تنظیم شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه برای صیانت و حفظ اراضی ملی اقدامات مؤثری صورت گرفته است افزود: عملکرد ۷ ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد مثبت بازدارنده برخوردار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت ۵۸ فقره پرونده در حوزه کشف انواع چوب جنگلی تاغ و محصولات فرعی تشکیل شده است که این موارد نیز شامل ۱۸۷۸ اصله چوب، ۹۲۰ کیلوگرم ذغال و ۲۰ تن محصولات فرعی است.

روحی با اشاره به اینکه در این حوزه نیز رشد ۴۵ درصدی بازدارندگی نسبت به سال گذشته ثبت شده است، ادامه داد: کشف و امحای تعداد ۱۱ باب کوره ذغال با تشکیل ۵ فقره پرونده نیز گزارش شده است که این موارد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: خروج ۱۰۵ هزار و ۸۹۱ رأس دام از مراتع استان با تشکیل ۴۶۵ فقره پرونده نیز نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۱۰۷۴ مورد گزارش مردمی از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ دریافت شده است، بیان کرد: در این مدت ۱۸ فقره حریق به مساحت حدود ۴۴ هکتار در استان ایجاد شده بود که با اقدامات مؤثر صورت گرفته کاهش ۸۸ درصدی نسبت به سال قبل داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۲۱۵ فقره پرونده به مساحت ۵۷۹ هکتار از اراضی ملی خلع ید و اعاده به وضع سابق شده است که در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->